Tässä pientä pikakertausta kauan odotetusta Lontoon pääsiäislomasta....

Saapuessamme 19.3. sää oli ihana... Lentokin meni hyvin, mitä nyt vähän meinasin pitkästyä, onneksi oli ristikoita ja kamerat. Eikä Esan lisäksi muita samalla penkkirivillä, niin voitiin löffiä leveesti kolmella penkillä.
Tavarat roudattiin hotellille ja siirryimme tutustumaan Wembleyn pikakierroksen jälkeen suurkaupungin hälinään. Mitään todellisia mielikuvia minulla ei viime kerrasta oikeastaan ollut. Kierreltiin kaikki pakolliset turistikohteet:
Buckinghamin palatsi, Westminster Abbey, Big Ben, Houses Of Parliament, London Eye, Tower Bridge ja Tower of London.
Sitten olikin luvassa ruuhkaista metroa, tarpeellisten tarvaroiden hankkimista, lisää ruuhkaista metroa ja pikainen vaihto toiselle linjalle, joka vei meidät Wembleyhin kylpyyn ja nukkumaan.

20.3. oli shoppailupäivä kuorrutettuna British Museumilla.
Ennen museoa käveltiin Oxford Circukselta ja vain katselimme ympärillemme. Maltoimme välttää melkein kaikki kaupat. =)
British Museumissa oli kuumaa ja paljon ihmisiä. Aikaa kului pari tuntia, ja mihinkään ei sillain enemmin ehtinyt perehtyä. Urheasti löysimme ison talon kätköistä muumiotkin.
Museoähkyn jälkeen vuorossa oli Tiian shoppailupäivän eniten odottama kohde. Camden Town. Camden ei pettänyt minua, löysin ihanan takin ja laukun. Esallekin löydettiin mieluisia puljuja. Camdenissä on kivaa pyöriä ja vain katsellakin.
Camdenistä palasimme Oxford Streetille, jossa shoppasin pari levyä (Beatlesiä) ja turistirojua. Olimme jo superväsyjä, mutta minkäs teet jos kirjakaupassa kuluu vielä tunti... Kyllähän viiteen kerrokseen mahtuu kaikkea. Hassua oli, että kirjakaupoissa ihmiset lukivat kirjoja.

21.3. oli pitkäperjantai, joka ei juuri kaupungin hälinässä kyllä näkynyt.
Ensimmäisenä olimee suhteellisen hyvissä ajoin Madame Tussaudsin jonossa. Parituntisen visiittimme aikana näimme Britneyn, Travoltan, Albertin ja Hitlerinkin.
Tässäpä teille mielestäni hauska kolmikko asetettavaksi samalle korokkeelle

Vahakapinetista päästyämme tajusimme, miten valtavaksi jono oli kasvanut. Toivottavasti olette jo päässeet sisälle.
National Gallery ei oikein innostanut kumpaakaan, joten se visiitti jäi aika pikaiseksi. Mitäs me sivistymättömät niistä.
En enää ihmettele, miksi Natural History Museum ja Science Museum sijaitsevat osoitteessa Exhibition Road. Kaksi viisikerroksista museota, joissa aikaa oli valitettavasti liian vähän kummassakin. Ehkä ensi kerralla sitten. Emmepä aliarvioi niitä enää.
Harrodsilla jalkani huusivat että: "Hei nainen, täällä on kokolattiamatto, ota kengät pois jalasta." Muuten Harrods on minusta vähän yliarvostettu. Ihan kiva siellä silti on käydä ja ostaa tuliaisrojuja. Sitten iski Tiian kova väsy ja kaksitoistatuntinen sightseeing päättyi hotellilla pikaiseen nukkumatin saapumiseen.

22.3. tämä lauantai oli kovasti odottamani, koska lähdimme käymään Brightonissa. Olin ihan tulessa jo junamatkan.
Eka kohde oli Churchill Squaren ostoskeskus ja iloiset uutiset Esan kummipojan syntymästäkin tavoittivat meidät. Ostari oli semmoinen kun muistinkin. Vauva sai tuliaisensa Disney Storesta ja Tiia krääsää Claire'silta.
Pizza Hutin jälkeen oli vuorossa Brighton Pierin huvipuisto. Eipä siellä tuulessa ja satunnaisesti sateisessa ilmassa kauan viihtynyt, joten jatkoimme shoppailua Tiian lempipaikassa, eli Krispillä. Löytyi pari toppia yhteishintaan 10 puntaa (13 euroa).
Ajeltiin kaksikerrosbussilla ja kellokin oli melkein kuusi, eli kaupat sulkivat jo oviaan. Lanesilla pyöriminen jäi vähemmälle, mutta eipä haitannut.
Rautatieasemalla tajusimme että seuraava juna lähtee kahden minuutin kuluttua (ja seuraava ei näkynyt vielä aikatauluissa). Esa kuvasi vielä ja kun laiturien portitkaan eivät olleet yhteistyökykyisiä oli junan lähtöön vajaa puoli minsaa. =) Ehdittiin kuitenkin.
Piccadillyllä kävimme vielä Waterstonen kirjakaupassa, mistä mukaan tarttui tämän reissun ainoa kirja.
Iltapalaksi muodostui fish and chips, joka kutistui meillä sitten kalapuikoiksi ja ranskuiksi.

23.3.
Reissu alkoi jo olla pulkassa. Kirjoittauduttuamme ulos hotellista menimme keskustaan, jossa laukkujen kanssa oli vähän huono liikkua, joten ainoa paikka missä poikkesimme oli Victoria-aseman HMV, josta kävimme hakemassa Housen kolmannen kauden DVD-boksin.
Loppuaika kului kentälle matkaamiseen ja siellä hengailuun/tuliaisten ostoon.

Kaiken kaikkiaan oli aivan ihanaa ja lisää kuviakin saattaa tulla. Tässä vielä pieni katsaus osaan löydöistäni.