Minähän tunnetusti olen odottanut joulua jo viime heinäkuusta asti, nyt päätin postailla fiilistelyjä teillekin hyvät lukijat.

Joulu on minusta juhlista paras, ei lahjojen takia, vaikka moni varmaan luuleekin niin. Mutta joulussa ihanaa on rauhallisuus ja kiireettömyys. Perheen yhteistä aikaa, johon ei kyllä välttämättä tuo rauhallisuus istu kovin hyvin jos ajattelee meidän sukumme menoa ja melskettä joulupäivänä menossa mukana lähes kolmekymmentä enemmän ja vähemmän äänekästä yksilöä.

Viime joulu oli todella kiva. Teimme Esan kanssa kaikkia jouluhöpsötyksiä ja meillä oli oikein kuusikin. (Tosin tänä jouluna se saa palella parvekkeella, etteivät minun hengityselimeni ja silmäni ole ihan tautisia kokoajan).


2056476.jpg
Kuusi oli todella suloinen. Ihan semmoinen pieni, sellaisen haluan tänäkin jouluna. Vaikka yleisesti olen kovin bling-blingin perään, en voisi kuvitella koristelevani joulukuusta esim. discopalloilla tai muulla. Silloin rulaavat perinteiset punainen, vihreä ja hopea (kulta, jos löytyy jotain hienoa).

Pipareita on pakko leipoa. Kenties jopa yritän tehdä taikinan itse tänä vuonna. (Suuret on luulot!)
2056477.jpg
Viime vuonna en vielä kovin panostanut kuviin, enpä niitä ajatellut julkaisevani.
Minä en siis syö pipareita.... Maksimissaan kolme koko jouluna. Minulle ne ovat vain "rekvisiittaa" ja rakastan niiden tekemistä.
2056478.jpg
Hahahaa, paparazzi iski kesken pipareiden koristelun.

2056479.jpg
Opettelua riittää vielä tuossa koristelupuolessa. Voisi ehkä nomparellit jättää tänä jouluna pois. =) Mm. taloissa on tuommoinen "ikkuna". Niihin ohje on ainakin ollut Myllyn Parhaan sivuilla ennen joulua se sinne ilmestyy. Idea kumminkin on, että tehdään reikä piparitaikinaan ja asetetaan koloon esim. ässämix-karkki (tai muu uuninkestävä). Sitten piparit paistetaan normaalisti ja niihin saadaan ikäänkuin ikkuna.

Joululahjojakin olen väkerrellyt jo joitakin, mutta luonnollisesti niistä hiiskutaan sitten joulun jälkeen. =)