Joo, pikainen katsaus viimeiseen yli kuukauteen. Olen ollut töissä, töiden lisäksi olen tehnyt viimeisiä kurssihommia. Kaikessa lyhykäisyydessään se olikin siinä :D 

Kaksi kuukautta on mennyt ihan siivillä (siis kohta on taas jo joulu, lahjojen suunnittelu aloitettu). Synttärit/kihlajaisten vuosipäivä oli ja meni. Kakku oli jäätävän iso ja ruma, mutta hyvää (kuva1).

Kuva 1. Vadelma- ja valkosuklaamousella täytetty kakku. (Harmi kun ei taida olla sisältä kuvaa, täytekakku on täytekakku, jos siinä on täytettä. :D Muuten se on kuivakakku.

Tarjolla oli myös suolainen vaihtoehto, hyydytetty kasviskakku, kuvassa 2.  Kommentit vaihtelivat sarjassa: "Mikset tehnyt samanlaista voileipäkakkua kun mummo?", "Ai kasvista!?", "Vie tää mun lautanen pois, ennen kun mä syön ton kaiken."

Kuva 2. Hyydytetty kasviskakku. Kirjoittajan suuri rakkaus.

Macaron-leivoksia, Hellapoliisin ohjeella (kuva 3).

Kuva 3. Marenki + limecurd = toimii.

Viime jouluna sain lahjaksi aivan ihanat piparkakkumuotit. Itäberliiniläiset Ampelmann-muotit. Niillä syntyi ihan parhaita juustokeksejä ( kuva 4)

Kuva 4. Kiitos ihanista muoteista R ja mummolle kiitos ihanasta keittokirjasta, jonka olen saanut joskus seiskaluokalla.

Koska olen vähän suuruudenhullu (vähän, joopa joo). Tein täytekakkutäytteitä aika paljon :D Ylijääneistä täytteistä tein kuvan 5 jäädykkeen, jota mutusteltiin sitten Esan kanssa juhlien jälkeisinä päivinä.

Kuva 5. Ohje ei oikeesti ollut kauheen toimiva. Valkosuklaaosuus suli paljon nopeemmin kun vadelmaosuus.

Tässäpä oli melkein kaikki "uudet jutut" mitä on tullut kokeiltua. Ohjeet lähipäivinä. Lisäksi tulossa katsausta ihanan epäjuhannusmaiseen Juhannukseen, syvää hämmennystä herättänyt täytekakku, jotain pientä kesän aikana syntynyttä näpertelyä.

Palaan pian... oikeesti.